Recent Posts

sâmbătă, 26 decembrie 2020

Casuta de turta dulce

 

Casuta de turta dulce

Ingrediente:

Aluat:

  • 500 gr faina
  • 100 gr unt 82% grasime
  • 170 gr zahar brun
  • 50 gr zahar tos
  • 2 oua
  • 150 gr miere
  • coaja de portocala
  • sare
  • 5 gr bicarbonat
  • vanilie
  • scortisoara
  • ghimbir
  • cardamom
Glazura:
  • 1 albus
  • 300 gr zahar pudra din comert
  • 1 lingura zeama de lamaie
  • 1-3 lingurite apa
  • diverse bombonele pentru decor

Mod de preparare:
Intr-un castron mixam untul la temperatura camerei cu zaharul si ouale pana se topeste zaharul.Adaugam mierea si omogenizam.Adaugam coaja rasa de portocala, vanilie, sare,scortisoara, ghimbirul i cardamomul macinate.
Cernem faina  si framantam un aluat nelipicios pe care il punem intr-o punga si il dam la frigider pana a doua zi.


Decupam din hartie un tipar pentru casuta dupa dimensiunile pe care le dorim.Aluatul este suficient pentru o casuta destul de mare si un suport pe care sa stea. Eu am preferat in loc de suport  sa fac niste ornamente pentru un bradut mai mic pe care l-am facut la bucatarie.
Intindem aluatul in foaie de max 5 mm si decupam dupa tiparul pe care l-am facut  direct pe hartie de copt.Am crestat usa., dar nu am decupat-o inainte de copt pentru a nu se deforma.

Coacem pe rand  la cuptorul preincalzit la temperatura medie cate 15  minute formele pe care le-am decupat.Avem grija sa nu le ardem.Lasam formele sa se raceasca bine inainte de a le monta.

Pregatim glazura(Royal icing) mixand albusul la temperatura camerei cu zaharul pudra, zeama de lamaie si o lingurita de apa. Daca mai este nevoie mai adaugam pana la 3 lingurite de apa.
Turnam glazura intr-un pos . Lipim pe rand peretii, apoi acoperisul.Ne ajutam de pahare sau alte obiecte pentru a sustine casuta pana se intareste glazura.





Ornam  casuta dupa imaginatie.

Casuta de turta dulce

Casuta de turta dulce


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...