Recent Posts

luni, 26 martie 2018

Maia

Maia


Maia
De multa vreme ma bate gandul sa fac paine cu maia, insa  m-am temut ca o sa iasa si am tot amanat. In sfarsit m-am hotarat si mi-am realizat obiectivul. Nu de alta, dar vroiam sa incep sa fac  si sa mananc paine  facuta in casa.
Maiaua este un ingredient important in prepararea unei paini consistente, delicioase si aromate.Se foloseste in special la painile de secara care au nevoie la crestere de un supliment de aciditate, dar  si pe cele albe le face mult mai aromate.

Ingrediente:

  • 400 gr faina de secara
  • 400 ml apa calduta

Mod de preparare:

Ziua 1: Amestecam  intr-un vas 100 gr faina de secara cu 100 ml apa calduta. Lasam amestecul la loc cald(30 grade C) pentru 24 ore.
Ziua 2:Adaugam 100 gr faina de secara si 100 ml apa calduta si amestecam bine. Lasam din nou la loc caldut(cca25 grade C pentru 24 ore)
Ziua 3:Mai adaugam 200 gr faina de secara si 200 ml apa calduta , amestecam si le pastram in aceleasi conditii pentru 24 ore  ca in ziua2.
Acum maiaua noastra  va trebui sa fie suficient de acra. Daca nu  este o  mai lasam la cald o zi.

Din acest moment maiaua poate fi folosita la paine. Poate fi pastrata la frigider pentru 2 saptamani, dar se poate pastra si in congelator. Se va activa cand va fi scoasa la caldura, aer.

Maia

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...