Recent Posts

joi, 17 aprilie 2014

Arhiva primelor retete




Arhiva primelor retete


Cu ocazia lansarii campaniei   De Paste , bucatarii iscusiti   sunt rasplatiti! , Dr Oetker ne propune  sa ne reamintim prima reteta . Si cum intotdeauna sarbatorile sunt prilej de nostalgie mi-am amintit cu drag despre prima prajitura pe care am facut-o  , desi au trecut mai bine de 25 de ani de atunci  .

Cine nu a mancat macar o data in copilarie un tort simplu cu crema de unt , cacao si nuci ?Ei bine , acesta a fost primul tort pe care l-am facut .Aveam cam 12-13 ani , singurica acasa , deci momentul potrivit sa imi arat maiestria in bucatarie  . Asadar am trecut la treaba , caci vazusem de cateva ori cum se procedeaza . Singura problema a fost caci blatul a fost copt intr-o forma  cam micuta  , asa ca , bineinteles  ca o parte de blat a curs prin cuptor  , iar blatul arata  jalnic .Probabil ca nici crema nu arata prea bine , caci  atunci , cand  am scos tortul   , ca pe o mare surpriza , din cuptorul in care il pitulasem (cuptorul de fapt tinea loc de frigider ) nimeni in afara de biata mama nu s-a indurat sa guste  , nici macar eu .

Asadar , cu ajutorul catorva  din minunatele  produse  primite cadou  de la Dr Oetker  am refacut acest  tort  simplu si delicios  , in varianta  unei femei mature  care intre doua ture de servici gaseste timp sa faca dulciuri delicioase  pentru cei dragi .

Arhiva primelor retete Dr Oetker

Ingrediente necesare :

  • blat-6 albusuri , 6 linguri zahar , 1 lingura cacao Dr Oetker , 3 linguri nuca macinata , 2 linguri ulei  ,5 linguri faina , 1 lingurita praf de copt Dr Oetker , un praf de sare

    • crema -6 galbenusuri , 2 linguri zahar pudra ,100 gr ciocolata neagra , 200 gr unt , 1 lingura coniac

      • decor:margarete Dr Oetker , creioane colorate Dr Oetker ,sau dupa imaginatia fiecaruia

         Pentru blat am batut albusurile spuma tare cu un praf de sare . Am adaugat zaharul si am batut in continuare pana a capatat consistenta unei smantani groase .Am adaugat uleiul , nuca macinata si apoi am cernut faina amestecata cu cacao si praful de copt . Am turnat compozitia intr-o forma tapetata pe care am dat-o la cuptor pentru  15   minute  Am scos forma si am lasat blatul sa se raceasca , apoi
        l-am pus pe o tava de servit .












         

        Pentru crema am frecat galbenusurile cu un praf de sare si zaharul pana si-a marit volumul . Am adaugat ciocolata rupta bucati si am pus vasul pe bain-marie pana ciocolata s-a topit . Am frecat untul spuma si am adaugat cate putin din crema de ciocolata racita amestecata cu coniacul .Am asezat crema deasupra blatului . Am ornat cu margarete de la Dr Oetker  .(De data aceasta tortul a fost mancat pana la ultima felie  de sot , fiu , rudele venite in vizita  si bineinteles de mine  )

        Arhiva primelor retete Dr Oetker

        Acest tortulet l-am facut de Florii , dar acum aceasta provocare mi-a starnit nostalgii am continuat  si de Paste .

        Si cum cel mai bun cozonac era cel facut de mama  nu putea sa lipseasca  cozonacul facut dupa reteta mamei  . Un cozonac delicios  ,care se mentine pufos cateva zile, din aluat oparit  , crescut pufos cu drojdia Dr Oetker umplut cu nuci  , cacao Dr Oetker si esenta de rom de la Dr Oetker

        Cozonac cu nuci si cacao

        Si ce ar putea sa imi mai aminteasca de copilarie ? Bineinteles o savarina  .O savarina cu blat pufos cu pesmet , insiropat bine cu un sirop aromat cu pastaie de vanilie Dr OEtker si esenta de rom Dr Oetker , iar deasupra Tort-Gelee rosu dizolvat in sirop de visine .

        Savarina

        Si  pentru ca nu m-am putut abtine am facut si o portie de eclere cu crema din budinca de vanile Dr Oetker .

        Eclere

         

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...